niedziela, 28 czerwca 2015

LBA #2

Bez przeciągania, zasady wszyscy znają, wszyscy czytali podobne. Nominowała mnie Daria z Psie pytanie


1. Dlaczego akurat ten pies ?

Już to chyba wyjaśniałem, starsi czytelnicy wiedzą.

2. Co byś wolał agresję lękową czy dominacyjną ?
Między młotem a kowadłem. Agresja lękowa może być mało uciążliwa, i być skierowana na bodziec, który mogę pominąć. Zaś w zaawansowanej, wzmacnianej przez środowisko, byłby kłopot. Wybrałbym dominacyjną, lubię psy o mocniejszym charakterze, ich zbytnia pewność siebie (której brakuje mojemu psu) dałaby możliwość trenowania IPO, poza tym nad dominacyjną łatwiej zapanować. Inna sprawa, że ja nie lubię niczego powszechnego. Za nic nie miałbym yorka, labradora, goldena, ON'a beagla itp. Zamiast yorka, australian skilly terrier, zamiast labka i goldena-Flat Coat retriever, zamiast ON`ka-groenendael, a beagle`a i tak sam nie wiem, gończy hamilton. A agresja lękową wyuczoną ma 90-95% psów agresywnych. Chyba przesadnie nie lubię mody na cokolwiek...

3. Planujesz coś specjalnego w wakacje ?
Wakacje jak wakacje, mam pewien plan, ale chyba i tak go nie zrealizuję. Trochę sztuczek, leniuchowanie, wyprawy w góry.


4. Jaka jest twoja ulubiona rasa psa ?


Doberman jest niesamowity, wręcz jestem nim tak zafascynowany. Być może za parę lat (parę-mam na myśli dosyć dużo) sprawię sobie takiego, na razie poznaję rasę, jestem zwolennikiem spokojnego podchodzenia do kupna/adopcji psa. Ogółem w mojej sytuacji bardzo ciężko się czegoś autentycznego dowiedzieć o rasie, co niedługo powinno się zmienić. Dowiecie się w swoim czasie, choć niektórzy mogą znać szczegóły :), a inni za niedługo poznają.

Lubię też groenendael, weimary i od niedawna chart perskie.


5. Jakie zabawki lubi twój pies ?


Żadne. Czasem dla zabawy podgryza moją rękę, żadnej zabawki nie tyka, cieszę się i z tego. Kiedyś latał za laserkiem (jak kot) ale teraz przestał. To była jego ulubiona zabawka. Aktualnie wsadzę do jakiegoś pudełka z tekturki kilka smakołyków, zrobię otwór i się pobawi, jeśli jaśniepan zechce...


6. Jak często chodzisz z psem na spacery ?


Różnie bywa, w jeden dzień na siku, w drugi trochę canicrossu, a jak raz wybraliśmy się w góry, na wyprawę, to z legowiska nie ruszał się 3 dni. Myślę, że ilość zależy od dnia.


7. Co sądzisz o diecie BARF ?

Chętnie bym ją zastosował jednak nie mogę. Latanie po masę suplementów, badanie krwi, beznadziejna możliwość transportu (już widzę weekendowy wyjazd z surowym mięsem w bagażniku) i cały zachód. Jak będę "na swoim" i przy innym psie (na tym pozostanę przy suchych, już widzę dogadanie się z innymi o zakupy suplementów, w mięsnym i całe te kłopoty). Pozostaje mi przeprosić mojego psa, że nie mogę mu zapewnić tak dobrej diety.


8. Zmieniłbyś coś w swoim psie ? Jak tak to co.

Z jednej nie, bo kocham mojego psa takiego jakim jest i muszę się liczyć z jego wadami, gdybym zmienił coś w "swoim" psie, nie byłby taki sam. Jeśli już, to wiek-by nie leżał na dywaniku cały dzień, ale motywował mnie do sportu, wielkość, taka "Emecia" byłaby bardzo dobra, psychikę by miał chęć na sztuczki i by czasem był zwykłym psem, który zechce pobiegać za piłką. Szkoda że to niemożliwe, ale, czy wtedy byłby "moim" psem, takiego jakiego znam. A i na pewno, nieodwołalnie zmieniłbym, ten lęk separacyjny.


9. Co cię najbardziej fascynuje w psie ?

Głupota i inteligencja za razem, oraz niemal skrajne lenistwo i totalnie różne zachowania w tych samych sytuacjach, o których pisałem tutaj (KLIK)


10. Pies agresywny z natury  - co o tym myślisz

Natura ma jakiś wpływ, według badań 15%, ale łatwiej opanować i wygasić agresję z natury, niż wyuczoną.


11. Na jakie rasy powinno być jeszcze wydawane pozwolenie ?  

"jorki miniatórki" "ratlereczki i ratlerki" "ratlerki miniatórki" (błędy ort. celowe).

Moim zdaniem powinno być pozwolenie na elektrycznego pastucha, obrożę elektryczną, kolczatkę, obrożę antyszczekową, obrożę z kwasem cytrynowym, iluzje Cesrara. Pełna lista tutaj. Najbardziej szelki "antyskokowe".

Na te "pomoce" potrzebne jest pozwolenie. Jeśli o mnie  chodzi, żadne rasy nie powinny potrzebować pozwolenia, a już na pewno należałoby je usunąć z whippetów i miksów wt. chartów (by zachęcić ludzi do adopcji charta i chartopodobnych)

Moje pytania

1. Czy masz psa jakiego chciałeś/chciałaś?
2. Pies kupiony dla dziecka-co myślisz?
3. Jak według Ciebie telewizja przedstawia psa (wiadomości i filmy fabularne)
4. Kliker-co myślisz, czy stosujesz?
5. Kiedy i jakich ras planujesz kolejne psy?
6. Czym fotografujesz psiaka?
7. Czy tworzysz notki typu DiY?
8. Co myślisz o osobach z małymi pieskami, wiecznie noszonymi na rączkach, którym zabrania się kontaktu z innymi psami?
9. Jaki typ szelek jest według Ciebie najlepszy? Czy posiadasz szelki tego typu?
10. Wolisz produkty dużych firm, takich jak TRIXIE czy Dingo, czy wyspecjalizowanych, lub handmade, takich jak Hifica, Dog Style, KudłatyArt itp. ?
11. Co myślisz o żywieniu przygotowywanym samemu (tj. BARF lub dieta domowa) bez jakiejkolwiek suplementacji? Czy przy tych dietach jest ona według Ciebie potrzebna? 

Nominowani:

Psijaciel Charlie (wiem że nie ma tam jeszcze posta, ale przyda się LBA na start i zaistnienie)


Wiem że jest tylko 10 nominacji, zrobiłem to specjalnie, by jak ktoś chciał brać w tym udział to by się zgłosił. W następnym poście zrobię DiY pasu maszera, by ulżyć z wydatkami jednej czytelniczce. No i w następnym około 50 zdjęć umieszczę, skoro prosicie by było więcej :)


11 komentarzy:

  1. Nie chcę robić LAB na blogu, ale na pytania moge odpowiedzieć tu, w komentarzu :)

    1. Tak pół na pół. Milke wybierałam sama i bardzo często mówię, że to mój psi ideał, ale ma kilka 'braków' i wad. Chiałam psa średniego/dużego, a mam troche większego od yorka. Miał lubic wodę i być odważny, a wody boi. Szczerze mówiąc bardzo kocham Milkę i nie wymieniłabym jej na innego.
    2. Jeżeli dziecko wie jak traktować zwierzęta, jest odpowiedzialne i wie co robić jak zachoruje itp. to nic w tym złego, ale jeśli dziecko ma 6 lat i chce słit joreczka z olx bo znalazło oferte rasowy bez rodowodu za 3 stówy i nic nie wie o wychowanu, a rodzice się zgadzają to jest bezsensu.
    3. Tv jak tv wszędzie co innego. W filmach psy (szczególnie owczarki niem.) pokazywane są jako odważne, obronne, wierne swemu panu psy. Wiadomości na tvn24 pokazują najczęściej pitbulle, które zjadły swoich włascicieli w całości. W pierwszym przypadku ludzie chcą psy, bo ten w filmie jet taki mądry, a w drugim uważają ttb i nie tylko za agresywne i każdy pies z pyskiem pitbulla ma pyś uśpiony....
    4. Miałam, nie mam, nie uzywam. Nic nie sądze.
    5.w późnej przyszłości. Jeszcze ponad 10 lat towarzyszyc będzie mi mój żenadix, więc kolejnego psa na teraz nie planuję. Chciałabym mieć psa rasy owcz. niem., dobrrman, aussie, ew. csa.
    6. Telefon LG L Fino lub aparak KODAK easushare C1450.
    7. Na razie nie.
    8. No tak średnio bym powiedział(a). Nie podoba mi sie to. Nie wypowiem się więcej, bo gdzieś już o tym pisałam.
    9. Norwegi i guardy. Nie posiadam na razie.
    10. Dla mnie obojętnie. Raz kupię tu, a raz tam.
    11. Jest to dobre. Wiadomo pies woli mięcho, a nie zboże.

    Pozdr.
    Milka&Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 11 pytaniu nie chodziło mi o dietę domową, czy BARF, ale dietę domową czy BARF, bez suplementacji.

      Dzięki że odpowiedziałaś :)

      Usuń
  2. Dziękuję za nominację ;) I oczywiście czekamy na zdjęcia :D
    Pozderkiii
    K&R

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę doczekać się pasa ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O cho cho cho cho, czyżby pas dla mnie?
    Ostatnio jeszcze bardziej polubiłam DIY, kiedy za 26 zł kupiłam 50 m liny i karabińczyk, które musiałam tylko związać, zamiast 50 zł na tę samą linę z gorszym karabińczykiem, ale już związane XDDD
    Więc pas zrobimy, chociaż tymczasowy, a może na stałe? Moje zdolności krawieckie ograniczają się do szycia, jakiś pluszaków, czy szarpaków dla psów, ale jestem dobrej myśli.
    I czekam na zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lista psich tortur mnie przeraziła, czego to ludzie nie wymyślą :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, o ile coś może pomóc w niektórych przypadkach, o tyle te szelki są poje***e.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Jest on ogromną motywacją ;)